Nilfisk Hand 2 in 1 25 v paars

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 13 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Nilfisk Hand 2 in 1 25 v paars op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

8,5

aittahra 03-02-2014

Ik heb de Nilfisk nu ongeveer twee tot drie weken in bezit na hem aangeschaft te hebben via Ibood.nl. De reden om deze stofzuiger te kopen was omdat hij mij handig leek in verband met kleine kinderen die wij hebben. Zij maken er bij elke maaltijd een feestje van waarbij de kruimels en andere etensresten altijd op de vloer belanden. Ik zocht dus iets wat ik makkelijk minimaal 2 keer per dag kon gebruiken zonder al teveel poespas zoals een normale stofzuiger. Bovendien waren de reacties op Ibood.nl over het merk, waar ik onbekend mee was, en over de voorganger van dit type positief. De punten waar kritiek op was leken bij deze versie te zijn opgelost. Thuis hebben wij laminaat in de kamers en op de gang. Op de trap hebben wij tapijt. Hier kom ik later op terug. Mijn review moet dan ook in het licht van het bovenstaande bezien worden zodat er een goed oordeel gevormd kan worden.

Mogelijkheden:
De Nilfisk is op meerdere manieren te gebruiken. Allereerst gebruiken wij hem gewoon als stofzuiger na elke maaltijd. Je merkt dat hij moeiteloos de kruimels opveegt. Wat het effect is van het ronddraaiende borstel kan ik niet echt beoordelen, omdat je die niet aan en uit kan zetten om het verschil op te merken. Je kan de Nilfisk bij deze toepassing op twee standen zetten. Bij de lagere stand is het de verwachting dat de batterij iets langer meegaat. Verder is de kruimeldief, waar de motor in zit en die je eruit kan halen handig voor de bank, het bed, maar zeker ook voor in de auto. Het gemak waarmee je met de kruimeldief naar je auto kan lopen en die stofzuigen heeft er bij ons voor gezorgd dat we de auto de afgelopen twee weken twee keer hebben schoongemaakt. De kruimeldief is helaas niet op twee standen in te stellen. Deze kent alleen de hardste stand. Andere mogelijkheden heb ik op dit moment nog niet geprobeerd. Een beperking van de mogelijkheden is het opzuigen van water. Volgens mij kom je dan ook in een ander segment. Ik mis dit ook niet want dat is niet de reden waarom ik hem heb gekocht.

Ik ben niet helemaal tevreden over de zuigkracht. Wellicht omdat ik andere stofzuigers gewend ben en dat mijn referentie kader is, maar bij iets zwaardere dingen op de vloer moet je er een paar keer overheen of het gewoon met je handen er vanaf pakken. Kleine dingen pakt hij moeiteloos mee, maar de iets grote stukken (groente bijvoorbeeld) heeft hij logischerwijs toch wat meer moeite. Zoals gezegd heb ik op de trap tapijt, en daar heeft hij toch meer moeite mee. Vuil wat iets dieper in de tapijt gaat zitten krijg ik niet weg met mijn Nilfisk.

Gebruiksgemak:
Dit is het onderwerp waar deze Nilfisk echt goed op scoort en ook de voornaamste reden is geweest om hem te halen. Bij het uitpakken al zie je hoe alles in elkaar kan zonder in het boekje te kijken. Een echt leuke feature vind ik dat je de Nilfisk recht kan laten staan door hem iets voorover te hellen. Hier is blijkbaar goed over nagedacht want het is makkelijk te doen en daardoor ook weer heel makkelijk om de Nilfisk te pakken. Als je de kruimeldief eraf haalt, werkt dit overigens niet. Doordat hier de motor inzit gaat het zwaartepunt wijzigen en kan je hem niet meer rechtop zetten.

De steel kan je inklappen waardoor de Nilfisk heel makkelijk in kleine ruimtes opgeborgen kan worden. Dit doen wij niet vaak zoals ik zal uitleggen bij de vormgeving.

Het gebruik is ook erg makkelijk. De Nilfisk glijdt (of rilt) als het ware over de vloer heen zonder enige moeite. Je kan hem heel makkelijk naar links en rechts sturen en onder de tafel doordat de steel heel goed beweegt in combinatie met de borstel. Het gemak waarmee wij hem pakken na het eten en even de vloer schoonmaken is voor ons echt een groot plezier. Mensen met kinderen zullen dit herkennen.

Het leeghalen van de Nilfisk gaat ook erg makkelijk. Met een simpele druk op de knop haal je het afvalbakje van de kruimeldief af. Deze kan je makkelijk schoonmaken met water en eventueel wat zeep. Bij het losmaken valt er bij mij wel elke keer wat vuil uit. Dit doe ik nu dan ook boven de vuilnisbak. Er zitten twee filters in die makkelijk eruit te halen zijn en goed schoon te maken zijn.

Het laden gaat door middel van een laadstation wat je los op de grond kan leggen of vast aan een muur kan zetten. Bij ons staat hij (nog) op de grond. De Nilfisk gaat soepel in het laadstation. Door middel van een adapter zit er stroom op het laadstation. Het laden duur ongeveer vier uur. Daarmee zou je dan 20 minuten kunnen stofzuigen. Gevoelsmatig is het wat weinig maar dat komt nogmaals omdat mijn referentiekader anders is.(of in dit geval helemaal niet). Ik heb dus het idee dat hij best snel leeg is, maar dat heb ik ook bij mobiele telefoons dus het kan aan mij liggen. 20 minuten haalt hij ongeveer wel. Op de Nilfisk zit een led welke aangeeft wat de status van het batterij is. Als hij blauw is hij klaar voor gebruik, is hij rood dan laad hij op (of is leeg volgens mij), en als het blauwe ledje knippert moet je hem gaan opladen.

Er zitten op de borstel ook drie lichten, maar aangezien ik lichte kleuren heb op mijn vloer is die functie voor mij een beetje overbodig. Ik zou me kunnen voorstellen dat mensen met donkere vloeren dat wel zouden waarderen.

Vormgeving:
De Nilfisk heeft een elegante paarse kleur. De kleur heeft bij mij zeker meegespeeld in mijn afweging omdat hij mooi past in ons interieur. Ik gaf al aan dat wij de Nilfisk niet opbergen. Dit komt omdat wij hem gewoon regelmatig gebruiken en omdat hij dus ook goed past in onze huiskamer. Hij staat onopvallend in een hoekje is dus zo binnen bereik mochten wij hem nodig hebben.

De Nilfisk staat ook elegant door de verbreding aan de onderkant en de versmalling aan de bovenkant bij de steel. Deze steel voelt overigens prettig in de hand. Hij is klein en compact. Zoals al eerder vermeld kan je hem altijd wel ergens kwijt.

Duurzaamheid:
Aangezien ik de Nilfisk nog net geen drie weken heb (en ik niet bekend ben met het merk), kan ik niks zeggen over slijtage of verval. Ik heb dan ook geen score willen geven, maar de site van kieskeurig verplicht dit. De NVT knop werkt niet. Het cijfer acht is dan ook een gemiddelde van de andere drie onderwerpen zodat het het gemiddelde niet veranderd. Wellicht dat ik dat over een jaar wel een score kan geven. (tip voor kieskeurig, bouw een mogelijkheid in om na een jaar een email te krijgen voor dit onderwerp)

Ik kan wel wat zeggen over hoe het aanvoelt. Het materiaal voelt solide aan. Ik krijg niet het idee dat als ik ergens tegen aan bots, dat ik iets kapot maak. Als je hem op wil tillen, is hij niet licht. Dit geeft aan dat hij best wel massief is. De scharnier waarmee de steel dubbel te klappen is, voelt goed aan. Ik weet niet of die onderhoud nodig heeft.
Het enige wat uit de toon valt bij het geheel zijn de knoppen. Die lijken van goedkoop materiaal gemaakt te zijn en een beetje gedateerd. Hierop kan Nilfisk bij een volgende versie weer een stap vooruit maken.

Conclusie:
Zoek je een makkelijke stofzuiger die je regelmatig gebruikt dat heb je aan deze een goede. Verwacht geen super zuigkracht, maar gewoon een stofzuiger voor alledaags gebruik die tevens mooi is en goed werkt. Boven alles is het gebruiksgemak van deze stofzuiger erg goed. Het leuke is dat je meteen ook een kruimeldief hebt.

aittahra 03-02-2014

Mogelijkheden:
Gebruiksgemak:
Het gebruik is ook erg makkelijk. De Nilfisk glijdt als het ware over de vloer heen zonder enige moeite. Je kan hem heel makkelijk naar links en rechts sturen en onder de tafel doordat de steel heel goed beweegt in combinatie met de borstel. Het gemak waarmee wij hem pakken na het eten en even de vloer schoonmaken is voor ons echt een groot plezier. Mensen met kinderen zullen dit herkennen.
Vormgeving:

BurnandFire 02-02-2014

Gebruik:
Wat handig dat je prima kunt stofzuigen zonder snoer! We hebben sinds jaar en dag een gewone stofzuiger met een lang snoer, maar voor even snel de beneden of bovenverdieping ontdoen van kruimels en stof is echt ideaal!

Een ander handige feature is dat je de zuiger los kunt klikken en dan heb je een krachtige kruimelzuiger. Als je de zuiger heel even wilt parkeren, zet je ‘m zo even naar voren en blijft de zuiger gewoon goed staan. Je moet er dan niet tegen aanlopen/aanstoten want dan valt ie wel om, maar makkelijk is het wel.

Reservoir voor het stof is niet groot en niet te klein. Ik leeg de zuiger meestal om de keer zodat het stoffilter schoon blijft en de zuigkracht ook behouden blijft. Het filter is makkelijk los te klikken en schoon te maken.

De zuig mond van de losse kruimelzuiger – dus als je die er uit klikt en los gebruikt – is vrij standaard/recht en van plastic en heeft geen borstel of ander beschermend materiaal, dus voor gevoelige oppervlakten misschien niet zo geschikt, maar prima voor bijvoorbeeld de bank of de deurmat.

Het borsteltje dat onderop in de zuigmond zit draait snel rond om de stof en kruimels op te gooien en werkt naar mijn idee goed.

De zuiger heeft 2 standen. Op de hoogste stand wel flink herrie, maar ook veel zuigkracht. Als je de zuiger als losse kruimelzuiger gebruikt heb je maar 1 stand. De hoogste stand.

Wendbaarheid:
De zuiger is eigenlijk niet zwaar en ook niet licht en rolt prima over allerlei oppervlakten en kan ook makkelijk “om hoekjes” en onder de bank/tafel vanwege de wendbare zuigmond. De steel is in te klappen, dus als je niet zo veel ruimte hebt om ‘m op te bergen is dat wel makkelijk.

Duurzaamheid:
We hebben ‘m nu zo’n 2 weken in huis en voldoet tot nu toe helemaal prima. Over de lange termijn kan ik daardoor natuurlijk nog niet zoveel zeggen. Voor nu geeft deze zuiger mij een solide indruk om lang mee te gaan. Het apparaat heeft 2 jaar garantie.

Gebruiksduur en Opladen:
De gebruiksduur lijkt mij tot op heden helemaal prima. Ik kan makkelijk de hele kamer stofzuigen op stand 1. Op de hoogste stand heb ik het nog niet geprobeerd, dat zal natuurlijk korter zijn. Het blauwe lampje gaat knipperen als de zuiger bijna leeg is.
Opladen gaat handig in de bijgeleverde lader waar je de zuiger erg gemakkelijk in zet. De rode lamp geeft aan dat de zuiger aan het laden is, de blauwe wanneer hij vol is. Hoe lang dat precies is, weet ik nog niet, maar voor mij snel genoeg. Volgens de handleiding binnen 4 uur.

Extra feature:
Een leuke optie zijn de witte ledlampjes in de zuigmond, het geeft een beetje licht op de vloer en is op zich wel makkelijk om in de schemering te zien of er stof ligt. Leuke functie, maar verwacht er niet te veel van.

Conclusie:
Een prima all-round snoerloze stofzuiger die in veel gevallen de gewone stofzuiger kan vervangen behalve als je echte zuigkracht nodig hebt. Voor ons een prima apparaat en een aanrader!

Mr. Wiebe 29-01-2014

Perfect, deze krachtige snoerloze stofzuiger/kruimeldief.
Op onze houten vloer werkt de borstelkop goed,zuigt alles op en de grappige led verlichting op mondstuk verlicht de donkere hoekjes. Zelfs dochter van 5 pakt nu regelmatig deze zuiger.
De handige opberg/lader is te gebruiken als los staand en/of als muurbeugel.
en accu houd het lang uit zonder op te laden.
Wij zij erg tevreden!!! (maar ik geef nooit een 10 dus een dikke 9)

Peter Arts 28-01-2014

Ben heel tevreden. Er zit een kleine maar aan.
Als ik met het mondstuk draai, zowel helemaal naar links als naar rechts schakeld hij uit.
Verder is de zuigkracht sterk verbeterd als het vorig model met nicad accu.

MarkBogaard 28-01-2014

Geweldig! ik zocht al een tijdje een stofzuiger die niet de door mij gehate kabel heeft maar vond de oude steelstofzuigers te zwak. Dit nieuwe model is wat sterker en is zeker voldoende om op een laminaat vloer alles op te kunnen zuigen (ik heb geen tapijt maar kan me voorstellen dat daarvoor iets sterkers nodig is, hoewel het op droogloopmatten wel werkt). Het apparaat staat goed in het interieur en neemt heel weinig plaats in beslag. Wat ook heel handig is zijn de lampjes in de voet van de stofzuiger waardoor je op donkere plekken gewoon kunt zien of er iets op te zuigen valt.

Plus:
* Geen kabel!
* Handzaam, niet te zwaar.
* Goede zuigkracht voor dit type stofzuiger.
* Lampjes in de voet voor donkere plaatsen.
* Voelt als geassembleerd solide aan.
* Neemt heel weinig ruimte in beslag.

Min:
* Goed in het oplaadstation zetten (controleren a.h.v. lampje aan voorzijde) anders werkt het opladen niet (uiteraard).

Lang verhaal kort: ik ben er blij mee!

nderscholten 28-01-2014

Hij is wat zwaar maar zuigt verder goed. Gewoon even wennen dat je hem niet moet tillen als een reguliere stofzuiger maar gewoon laten glijden.

Duurzaamheid is nog te kort geleden om iets over te zeggen.